fredag 2 september 2011

Bra möte

Skulle ju bara vila en liten stund på soffan tidigare idag, men vaknade av att min yngsta ringde och bad mig komma in till stan för att lämna en moppehjälm till hans kompis. Det fick bli en turbostädning innan jag åkte. Märkligt hur effektiv man kan vara när man har en tidspress på sig.
Passade på att hämta min äldsta och hennes pojkvän när jag var inne i stan. Turbogjorde tacos och hann äta i lugn och ro, innan jag åkte i väg på AA-möte.

Vi var inte alls många där ikväll, bara 9 stycken. Kändes lite läskigt, för nu fanns det så mycket extra tid till att prata. Vi skulle dela om ärlighet mot oss själva, men jag hade inte så mycket att säga om det, satt mest och lyssnade på dom andra. Jag hade ganska många frågor som jag ville ställa angående ärlighet och nästan alla fick jag svar på genom att lyssna på dom andras delningar. Ofta är det så att svaren kommer utan att man ber om dom. Häftigt.

Det finns en gubbalkis i den här AA-gruppen som är helt fantastisk att lyssna på. Han har varit nykter 23 år och vet verkligen vad har pratar om. Vi stod kvar en stund efter mötet och pratade och han gav mig lite goda råd och en styrkekram, innan jag skulle åka. Ikväll var ett enormt givande möte och jag är glad att jag åkte dit! Kände mig mer eller mindre tvungen, eftersom jag inte åkte till Nyängen idag.

Hade huset fullt av ungdomar när jag kom hem, mysigt. Tyvärr är min yngstas kompis (som ska vara här hela helgen) sjuk. Hoppas att han kryar på sig till imorgon.

Önskar alla en fin fredagkväll!

Kram

Inga kommentarer: